USAI, Antonio
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 1.438
EU - Europa 1.232
AS - Asia 1.114
SA - Sud America 1.051
AF - Africa 46
OC - Oceania 9
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 2
Totale 4.892
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 1.390
BR - Brasile 944
IT - Italia 472
SG - Singapore 434
CN - Cina 334
UA - Ucraina 313
DE - Germania 168
HK - Hong Kong 161
FI - Finlandia 93
SE - Svezia 32
RU - Federazione Russa 31
AR - Argentina 29
FR - Francia 28
KR - Corea 25
TR - Turchia 25
VE - Venezuela 21
IQ - Iraq 19
MX - Messico 18
GB - Regno Unito 17
CO - Colombia 16
PK - Pakistan 16
MA - Marocco 15
CA - Canada 14
UZ - Uzbekistan 14
BE - Belgio 13
EC - Ecuador 13
ZA - Sudafrica 11
BD - Bangladesh 10
AU - Australia 9
CZ - Repubblica Ceca 9
PE - Perù 9
ES - Italia 7
KE - Kenya 7
NL - Olanda 7
AZ - Azerbaigian 6
NP - Nepal 6
PY - Paraguay 6
AL - Albania 5
BO - Bolivia 5
CH - Svizzera 5
DO - Repubblica Dominicana 5
IN - India 5
JO - Giordania 5
KG - Kirghizistan 5
KZ - Kazakistan 5
PH - Filippine 5
AE - Emirati Arabi Uniti 4
CL - Cile 4
GE - Georgia 4
GR - Grecia 4
PS - Palestinian Territory 4
RS - Serbia 4
SA - Arabia Saudita 4
VN - Vietnam 4
BH - Bahrain 3
CR - Costa Rica 3
DZ - Algeria 3
EG - Egitto 3
HN - Honduras 3
ID - Indonesia 3
IE - Irlanda 3
IS - Islanda 3
LB - Libano 3
PT - Portogallo 3
UY - Uruguay 3
BY - Bielorussia 2
EU - Europa 2
IL - Israele 2
IR - Iran 2
JM - Giamaica 2
LV - Lettonia 2
RO - Romania 2
SN - Senegal 2
SY - Repubblica araba siriana 2
TN - Tunisia 2
AO - Angola 1
AT - Austria 1
BA - Bosnia-Erzegovina 1
BW - Botswana 1
CI - Costa d'Avorio 1
DK - Danimarca 1
EE - Estonia 1
GT - Guatemala 1
GY - Guiana 1
HU - Ungheria 1
JP - Giappone 1
KW - Kuwait 1
MD - Moldavia 1
ME - Montenegro 1
NI - Nicaragua 1
OM - Oman 1
PA - Panama 1
PL - Polonia 1
QA - Qatar 1
SI - Slovenia 1
Totale 4.892
Città #
Chandler 344
Singapore 259
Jacksonville 193
Hong Kong 159
Princeton 130
Sassari 72
Nanjing 71
São Paulo 69
Helsinki 68
Ann Arbor 61
Dearborn 60
Shanghai 56
Wilmington 49
Beijing 41
Milan 29
Belo Horizonte 25
Seoul 25
Rio de Janeiro 24
Changsha 23
Rome 23
Santa Clara 23
Nanchang 21
Falkenstein 20
Cagliari 18
Ashburn 17
Shenyang 16
Dallas 15
Jiaxing 14
Brussels 13
Curitiba 13
Hebei 13
Porto Alegre 13
Boardman 12
Tashkent 12
Woodbridge 12
Guarulhos 11
Tianjin 11
Norwalk 10
Brasília 9
Campinas 9
Houston 9
Ningbo 9
Kunming 8
Osasco 8
Ourinhos 8
Recife 8
Bauru 7
Bogotá 7
Toronto 7
Baghdad 6
Baku 6
Barcelona 6
Bragança Paulista 6
Caracas 6
Goiânia 6
Hangzhou 6
Lahore 6
Moglia 6
Nairobi 6
Salvador 6
San Francisco 6
Santo André 6
Sorocaba 6
São José dos Campos 6
Uberlândia 6
Alvorada 5
Amman 5
Aparecida de Goiânia 5
Aracaju 5
Belém 5
Bishkek 5
Borore 5
Campo Grande 5
Caxias do Sul 5
Contagem 5
Council Bluffs 5
Duque de Caxias 5
Frankfurt am Main 5
Garanhuns 5
Jinan 5
Johannesburg 5
Joinville 5
Lyon 5
Nuremberg 5
Olomouc 5
Piracicaba 5
Ribeirão Preto 5
Shenzhen 5
Étaules 5
Alghero 4
Andover 4
Athens 4
Caldas Novas 4
Camaçari 4
Campos dos Goytacazes 4
Catania 4
Divinópolis 4
Falls Church 4
Gravataí 4
Guayaquil 4
Totale 2.394
Nome #
Alcune applicazioni dell’illusione di Müller-Lyer alla gestione dello spazio espositivo a scaffale 127
Introduction to the volume: Entrepreneurship & SMEs in Emerging Markets: Competitiveness & innovation in Knowledge Economy 122
Pushing towards innovation in the Cultural and Creative industry of Sardinia 117
Chinese tourism in Europe: the determinants of destination competitiveness 111
Caveat nell’impiego di materiale di visibilità a scaffale: i risultati di un esperimento 109
The role of resources and capabilities in managing and overcoming the financial crisis: a case study of the Fratelli Pinna sheep-dairy business 108
ESG and Value Creation in Air Transport Companies: The Case History of GEASAR S.p.A. (Olbia Costa Smeralda Airport) 104
Atti del IV Convegno internazionale METMA 4 – International Workshop on Spatio – Temporal Modelling 101
Do entrepreneurial knowledge and innovative attitude overcome “imperfections” in the innovation process? Insights from SMEs in the UK and Italy 99
Business process management (BPM): How complementary BPM capabilities can build an ambidextrous state in business process activities of family firms 94
Analgesici di marca e generici a confronto: un’analisi delle percezioni di efficacia attraverso un implicit association test (IAT) 93
Entrepreneurship & SMEs in Emerging Markets: Competitiveness & Innovation in Knowledge Economy 93
Data driven reputation management: la competività delle destinazioni turistiche nella prospettiva del relationship marketing process 88
La pianificazione strategica di alcuni centri urbani della Sardegna, nuovi orientamenti di sviluppo in ambito insulare mediterraneo 87
"Intenzione" e "invenzione": la creazione di valore per la destinazione Sardegna attraverso l’immagine coordinata 82
DIGITAL OPEN INNOVATION. Sfide gestionali e enabling technologies per le piccole e medie imprese 79
Equity crowdfunding inTechnology Transfer Strategies and Licensing 78
Niche tourism destinations’ online reputation management and competitiveness in big data era: evidence from three Italian cases 78
La dimensione sociale delle strategie di marketing: il caso studio di un’impresa agro-alimentare 77
The customer satisfaction in tourist systems 76
Converting Shelf-Based Scarcity into Innovation by Adopting Customer-Focused Innovation Approach 74
Il valore economico dei beni ambientali e la soddisfazione dei clienti: la competitività del prodotto ecoturistico 72
Economia e sviluppo nel comune di Castelsardo: prospettive di un sistema turistico pluribusiness 71
Statistics for Spatio-Temporal Modelling 71
Unveiling the impact of the adoption of digital technologies on firms’ innovation performance 71
Spin-off universitari in regioni economicamente marginali: il caso Abbeynet 70
Creating shared value. Strategic management of CSR in integrated management perspective 68
L'autenticità percepita del brand Sardegna presso le comunità locali 66
OVERCOMING “IMPERFECTIONS” OF TECHNOLOGICAL CHANGE: THE BORDERLESS NATURE OF ENTREPRENEURSHIP IN OPEN INNOVATION MODEL 65
How to Improve Competitiveness of Tourism Destinations by Data Driven Reputation Management 64
I business model sostenibili nel sistema aeroportuale: la CSR per la creazione di valore nell’Aeroporto “Costa Smeralda” di Olbia 63
Il brand Sardegna: genesi ed evoluzione 63
Economia e competitività nel comune di Alghero: le vie dello sviluppo dalle contraddizioni del presente 62
The relative importance of service quality dimensions in E-commerce experiences 62
Knowledge exploration and ICT knowledge exploitation through human resource management 61
Introduzione. Il Progetto Gallura's Sustainable Tourism 60
Are digital technologies killing future innovation? The curvilinear relationship between digital technologies and firm’s intellectual property 58
L’orientamento del turismo di massa nell’ottica della sostenibilità. Metodologie e valutazioni per il turismo balneare 58
L'autenticità percepita di una marca territoriale: il brand Sardegna 58
Knowledge Discovery out of Text Data. A Systematic Review via Text Mining 57
Happiness as a driver of entrepreneurial initiative and innovation capital 57
Il prodotto ecoturistico: le destinazioni eco-customer oriented 56
Manuel européen de bonnes pratiques sur l’organisation et la planification écotouristique 55
Il contesto socio-economico e il mercato del lavoro 55
Il turismo enogastronomico e culturale in Sardegna: opportunità di sviluppo. Le azioni di marketing turistico 55
Innovazione e marketing nel settore della nautica da diporto, strategie e modelli di business per la competitività del sistema economico del mare 54
Il turismo sostenibile in Sardegna: il laboratorio Gallura. Analisi sullo stato attuale e possibili scenari di sviluppo 54
Mobile Services Diffusion as Potential Enabler for Brand Building: an exploratory analysis 51
La Valutazione dei sistemi produttivi: la customer satisfaction nei sistemi turistici 51
L’Università degli Studi di Sassari e i suoi laureati: valutazioni e proposte delle imprese 51
Employee Psychological Resources as a Microfoundation for Organizational Knowledge Creation Across Cultures: A Yin-Yang Dialectical Systems View 50
Illusioni visive “nascoste” nel package ed effetti sulla quantità percepita di spazio espositivo allocato ad una referenza 50
A STUDY ON CONSUMER ATTITUDES TOWARDS TOURISM ADVERTISING: THE INFLUENCE OF EMOTION AND MOTIVATION 49
Organizzazione e pianificazione delle attività ecoturistiche: principi ed esperienze 47
Is healthy food convenient for health and pockets? 47
Turismo nature-based, sviluppo socioeconomico e conservazione. Il diving come driver per l’area marina protetta 47
Spin-off universitari in regioni economicamente marginali: il caso della Sardegna 47
Enhancing Innovative Behavior at the Workplace: the Moderating Role of Entrepreneurial Orientation and Web 2.0 47
The WISED knowledge-creating company: rethinking SECI model in light of the digital transition 46
Knowledge integration for resilience among multinational SMEs amid the COVID-19: from the view of global digital platforms 46
TOURISM AND NATURAL ATTRACTORS: CONSERVATION AS A NEW SOURCE OL COMPETITIVE ADVANTAGE. THE CASE HISTORY OF THE PROTECTED AREA OF TAVOLA PUNTA CODA CAVALLO 46
The open innovation journey along heterogeneous modes of knowledge-intensive marketing collaborations: a cross-sectional study of innovative firms in Europe 46
Influence of the cadastral value of the urban land and neighborhood characteristics on the mean house mortgage appraisal 46
The digital humanism era triggered by individual creativity 45
The lack of balance in the Spanish First Division Football League 45
Strategie e modelli per una crescita condivisa tra università e imprese 43
Nonverbal stimuli in a virtual aisle: does the shelf you choose matter? 42
Perceiving the Tourism Image of Italy: A Study of the Destination Image Framework of Italy in the Chinese Market 41
L'indagine sugli operatori del settore 41
Turismo e sostenibilità ambientale 40
The impact of knowledge management on the digital supply chain - a bibliometric literature review 39
L'indagine sui turisti 39
Raddoppiare o triplicare le referenze nella comunicazione di marketing tramite flyer promozionale? L’effetto sulla percezione di convenienza di prezzo da parte del cliente 38
La visione manageriale delle Aree Marine Protette: dalla valorizzazione del capitale naturale alla co-creazione di valore 37
How OFDI Promotes High-Technology Multinationals’ Innovation: From the Perspective of a Cross-Border Business Model 36
LEVERAGING KNOWLEDGE MANAGEMENT ON BRAND EQUITY IN US LISTED COMPANIES 32
L’impatto ambientale dei turisti balneari: la gestione della CO2 nell’ottica della sostenibilità 32
La valorizzazione socioeconomica della pesca ricreativa in una prospettiva di sostenibilità 32
Preventing food waste in Chinese catering supply chain: from the view of tacit knowledge 31
Influenzare la numerosità percepita delle referenze a scaffale attraverso il principio di accentuazione delle direzioni spaziali della porzione di lineare espositivo 23
The impact of knowledge sharing on employee engagement through the mediating role of competency development and moderating role of social climate 18
Totale 5.024
Categoria #
all - tutte 22.959
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Totale 22.959


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020112 0 0 0 0 0 0 0 0 0 41 64 7
2020/2021508 69 3 72 3 66 13 65 25 86 70 26 10
2021/2022338 34 4 10 10 4 3 16 33 29 11 46 138
2022/2023659 71 52 21 114 63 97 0 70 116 12 29 14
2023/2024221 31 14 13 14 23 9 3 12 0 2 48 52
2024/20252.348 25 33 153 45 203 149 184 386 902 268 0 0
Totale 5.024