Liability for pollution from oil carried in bulk is the result of the stratification of various conventions on uniform law starting with the 1969 International Convention on Civil Liability for Oil Pollution Damage up to the 2003 Protocol establishing the International Oil Pollution Compensation Supplementary Fund. The author reviews the complex structure of the regulations as well as voluntary measures adopted by the industries of the sector.
La responsabilità per inquinamento da idrocarburi trasportati alla rinfusa è il frutto della stratificazione di vari testi di diritto uniforme a partire dalla Convenzione CLC 1969 fino al Protocollo Supplementare alla Convenzione Fund del 2003. L’autore propone un esame della razionalità del complesso di tale normativa e degli interventi su base volontaria delle imprese del settore
Il meccanismo dei fondi nel risarcimento del danno ambientale marino / COMENALE PINTO, Michele Maria. - In: RIVISTA DEL DIRITTO DELLA NAVIGAZIONE. - ISSN 0035-5895. - 2(2013), pp. 561-580.
Il meccanismo dei fondi nel risarcimento del danno ambientale marino
COMENALE PINTO, Michele Maria
2013-01-01
Abstract
Liability for pollution from oil carried in bulk is the result of the stratification of various conventions on uniform law starting with the 1969 International Convention on Civil Liability for Oil Pollution Damage up to the 2003 Protocol establishing the International Oil Pollution Compensation Supplementary Fund. The author reviews the complex structure of the regulations as well as voluntary measures adopted by the industries of the sector.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.