Stemming from Mieke Bal’s theorization of «preposterous history», as well as from Anne Carson’s conceptualization of the Sublime as a «documentary technique», the article aims to provide a «preposterous» interpretation of Michelangelo Antonioni’s L’avventura (1960), The Eclipse (L’eclisse, 1962) and Red Desert (Il deserto rosso, 1964) in the light of Anne Carson’s poems on Monica Vitti.

Ode a Monica Vitti. Documentare Antonioni in Anne Carson e viceversa / Seligardi, Beatrice. - In: L'AVVENTURA. - ISSN 2421-6496. - 2/2023:(2023), pp. 167-184. [10.17397/109019]

Ode a Monica Vitti. Documentare Antonioni in Anne Carson e viceversa

Seligardi Beatrice
2023-01-01

Abstract

Stemming from Mieke Bal’s theorization of «preposterous history», as well as from Anne Carson’s conceptualization of the Sublime as a «documentary technique», the article aims to provide a «preposterous» interpretation of Michelangelo Antonioni’s L’avventura (1960), The Eclipse (L’eclisse, 1962) and Red Desert (Il deserto rosso, 1964) in the light of Anne Carson’s poems on Monica Vitti.
2023
Ode a Monica Vitti. Documentare Antonioni in Anne Carson e viceversa / Seligardi, Beatrice. - In: L'AVVENTURA. - ISSN 2421-6496. - 2/2023:(2023), pp. 167-184. [10.17397/109019]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11388/339770
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact