This article is based on data collected through mapping of teachings in the History of Education (M-Ped / 02) at Italian universities. Its research questions are twofold: to what extent do the teachings in this discipline respond to demands in terms of the preparation of Italian primary and secondary teachers? What is the condi- tion of such History of Education-related teachings worldwide? The answer to these questions is gained from re-visiting national and international debates on the educational value of the history of education.
Questo articolo si basa sui dati raccolti nella mappatura degli insegnamenti di storia dell’educazione (M-Ped/02) nelle università italiane. Due sono le domande di ricerca: quanto tali discipline rispondano alle esigenze della preparazione dei maestri e dei docenti secondari italiani? Qual è la loro condizione a livello mondiale? La risposta a questi interrogativi è data dalla ri-lettura di alcuni dibattiti nazionali e internazionali sul valore formativo della storia dell’educazione.
Gli insegnamenti M-Ped 02 per la formazione dei docenti. Una prospettiva comparativa / Pruneri, Fabio. - In: RIVISTA DI STORIA DELL'EDUCAZIONE. - ISSN 2384-8294. - 6:1(2019), pp. 30-39. [10.4454/rse.v6i1.191]
Gli insegnamenti M-Ped 02 per la formazione dei docenti. Una prospettiva comparativa
Pruneri fabio
Writing – Original Draft Preparation
2019-01-01
Abstract
This article is based on data collected through mapping of teachings in the History of Education (M-Ped / 02) at Italian universities. Its research questions are twofold: to what extent do the teachings in this discipline respond to demands in terms of the preparation of Italian primary and secondary teachers? What is the condi- tion of such History of Education-related teachings worldwide? The answer to these questions is gained from re-visiting national and international debates on the educational value of the history of education.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.