MARINO, Giada

MARINO, Giada  

Universita' degli Studi di SASSARI  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 22 (tempo di esecuzione: 0.025 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
#instamoments of the Flat Earth. Come le affordance di Instagram modellano la diffusione dell'informazione cospirazionista 1-gen-2018 Marino, Giada
(Nearly) Ten Years of Social Media and Political Elections in Italy: Questions, Platforms, and Methods 1-gen-2021 Rossi, Luca; Righetti, Nicola; Marino, Giada
At the onset of an infodemic: Geographic and disciplinary boundaries in researching problematic COVID-19 information 1-gen-2022 Righetti, N.; Rossi, L.; Marino, G.
Binge-watching the Algorithmic Catalog: Making Sense of Netflix in the Aftermath of the Italian Launch 1-gen-2019 Giglietto, Fabio; Checcaglini, Chiara; Marino, Giada; Mazzoli, Lella
Citizens, polarization, and the pandemic in the hybrid news media system 1-gen-2022 Iannelli, Laura; Marino, Giada; Serani, Danilo; Valeriani, Augusto.
Coordinated Link Sharing Behavior as a Signal to Surface Sources of Problematic Information on Facebook 1-gen-2020 Giglietto, Fabio; Righetti, Nicola; Rossi, Luca; Marino, Giada
Dal #iorestoacasa alla ripartenza: gli utenti italiani di internet e l’informazione nelle due fasi dell’emergenza. I dati longitudinali del progetto I-POLHYS 1-gen-2020 Marino, Giada; Serani, Danilo
Diverging patterns of interaction around news on social media: insularity and partisanship during the 2018 Italian election campaign 1-gen-2019 Giglietto, F.; Valeriani, A.; Righetti, N.; Marino, G.
Economia, immigrazione, corruzione ed Europa: performance e circolazione su Facebook delle notizie sulle elezioni europee 2019 1-gen-2021 Marino, Giada; Giglietto, Fabio
Il sistema dei media digitali in Italia nei sei mesi precedenti le elezioni politiche 1-gen-2018 Giglietto, Fabio; Righetti, Nicola; Marino, Giada
It takes a village to manipulate the media: coordinated link sharing behavior during 2018 and 2019 Italian elections 1-gen-2020 Giglietto, F.; Righetti, N.; Rossi, L.; Marino, G.
L'Europa fra casa e gabbia. Tono, frame ed engagement delle notizie sulle istituzioni europee nei mesi precedenti le elezioni 2018 1-gen-2019 Righetti, Nicola; Giglietto, Fabio; Marino, Giada
La comunicazione dei musei pubblici e le nuove sfide digitali 1-gen-2018 Ducci, Gea; Marino, Giada; Raimondi, Giulia
La voce delle comunità 1-gen-2019 Boccia Artieri, Giovanni; Brilli, Stefano; Forte, Gabriele; Marino, Giada; Zurovac, Elisabetta
Mapping Italian News Media Political Coverage in the Lead-Up of 2018 General Election 1-gen-2018 Giglietto, Fabio; Iannelli, Laura; Rossi, Luca; Valeriani, Augusto; Righetti, Nicola; Carabini, Francesca; Marino, Giada; Usai, Stefano; Zurovac, Elisabetta
Multi-Party media partisanship attention score: Estimating partisan attention of news media sources using twitter data in the lead-up to 2018 Italian election 1-gen-2019 Giglietto, F.; Righetti, N.; Marino, G.; Rossi, L.
OGNI COMUNITÀ È UN’ISOLA? POLARIZZAZIONE, AMPLIFICAZIONE E RE-FRAMING DELL’INFORMAZIONE SUI SOCIAL MEDIA 1-gen-2019 Giglietto, Fabio; Valeriani, Augusto; Righetti, Nicola; Marino, Giada
Participation in Problematic News Cycles on Social Media and Instant Messaging Services during the Covid-19 Pandemic. The Impact of News Use, Political Discussion, and Ideological Extremism 1-gen-2022 Iannelli, Laura; Marino, Giada
Seven years of studying the associations between political polarization and problematic information: a literature review 1-gen-2023 Marino, Giada; Iannelli, Laura
Studiare la polarizzazione politica nello “shockdown mediale” 1-gen-2020 Iannelli, Laura; Splendore, Sergio; Valeriani, Augusto; Marino, Giada