In the 2008 campaign for Italian political elections, indecision and uncertainty have been extremely important for the interpretation of citizens’ political and communication actions. The context was in fact characterized by the interruption of legislature, a new electoral mechanism, and a broader process of disintermediation. In this context, the chapter analyzes the relationship between the media access and the political knowledge of undecided voters.
Nella Campagna per le Politiche del 2008, l'interruzione della legislatura, i meccanismi elettorali e i più ampi processi di disintermediazione hanno reso estramemente rilevanti l'indecisione e l'incertezza nella lettura dei comportamenti politici e comunicativi dei cittadini. In questo contesto, il capitolo analizza il rapporto tra l'accesso ai media e la conoscenza politica degli elettori indecisi.
Consumare la politica. Accesso ai media e conoscenza politica degli indecisi / Iannelli, Laura. - (2010), pp. 153-180.
Consumare la politica. Accesso ai media e conoscenza politica degli indecisi
IANNELLI, Laura
2010-01-01
Abstract
In the 2008 campaign for Italian political elections, indecision and uncertainty have been extremely important for the interpretation of citizens’ political and communication actions. The context was in fact characterized by the interruption of legislature, a new electoral mechanism, and a broader process of disintermediation. In this context, the chapter analyzes the relationship between the media access and the political knowledge of undecided voters.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.