Starting from the analysis of the heritage of schools built across 20th-century in rural villages of Sardinia, the research aims at recognizing its historical-documentary value to implement actions for reestablishing the original space conditions of the existing learning spaces and integrate them according to the contemporary pedagogical theories. Integrating social life and school space through low-impact actions for responding to the radical changes we are facing in the SARS Cov-2 syndemic.

Spazi per l'apprendimento diffuso: modelli di scuole per le contemporanee comunità dei borghi rurali in Sardegna / Cabras, Lino. - 2:(2024), pp. 1129-1136. (Intervento presentato al convegno X AISU Congress "Adaptive cities through the postpandemic lens" tenutosi a Torino nel 6-10 settembre 2022).

Spazi per l'apprendimento diffuso: modelli di scuole per le contemporanee comunità dei borghi rurali in Sardegna

cabras Lino
2024-01-01

Abstract

Starting from the analysis of the heritage of schools built across 20th-century in rural villages of Sardinia, the research aims at recognizing its historical-documentary value to implement actions for reestablishing the original space conditions of the existing learning spaces and integrate them according to the contemporary pedagogical theories. Integrating social life and school space through low-impact actions for responding to the radical changes we are facing in the SARS Cov-2 syndemic.
2024
978-88-31277-09-9
Spazi per l'apprendimento diffuso: modelli di scuole per le contemporanee comunità dei borghi rurali in Sardegna / Cabras, Lino. - 2:(2024), pp. 1129-1136. (Intervento presentato al convegno X AISU Congress "Adaptive cities through the postpandemic lens" tenutosi a Torino nel 6-10 settembre 2022).
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11388/364429
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact