The paper re-reads some reflections on Giuseppe Samonà’s teaching and design in housing field. His research is based on architectural and urban space vision – house as organism – in which man’s social life takes place. It is examined through some texts by Samonà about the relationship between housing-neighborhood-city by relating to the design proposal for the Venetian residential expansion with post-war San Giuliano INA-Casa plan, born as a learning experience.
Scheda prodotto non validato
Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo
Titolo: | La didattica dei laboratori di progettazione e l’impegno per la città. Dall’indagine sugli abitanti al quartiere INA-Casa San Giuliano a Mestre |
Autori: | PUJIA, Laura (Corresponding) |
Data di pubblicazione: | 2020 |
Serie: | |
Handle: | http://hdl.handle.net/11388/233388 |
ISBN: | 978-88-32136-90-6 |
Appare nelle tipologie: | 2.1 Contributo in volume (Capitolo o Saggio) |
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.