The work examines the emergence of problems related to the principle of secularism in both schools and universities. Such a reflection is carried out in light of the ongoing public relevance of religious feeling, in a context marked by a growing pluralism.
La relazione riflette sulle problematiche connesse con il rispetto del principio di laicità nella scuola e nell’università alla luce del passaggio in atto dal secolarismo al postsecolarismo, in un contesto contrassegnato da un crescente pluralismo religioso.
Laicità,scuola,università.Dal secolarismo al postsecolarismo nel campo dell'istruzione / Gigante, Marina. - 1:(2008), pp. 99-112. (Intervento presentato al convegno giornata di studi in onore disergio lariccia tenutosi a roma nel 7 novembre 2007).
Laicità,scuola,università.Dal secolarismo al postsecolarismo nel campo dell'istruzione
GIGANTE, Marina
2008-01-01
Abstract
The work examines the emergence of problems related to the principle of secularism in both schools and universities. Such a reflection is carried out in light of the ongoing public relevance of religious feeling, in a context marked by a growing pluralism.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.